KÖTTFÄRS

Börjar med att varna att intresseklubben knappast tar fram sitt ordbehandlingsprogram för detta.

Denna vecka, min sista som mammaledig, kom det sig så att jag har slagit personligt rekord i köttfärsätande. Det började i söndags då vi lagade en balja köttfärssås på ca 1 kg köttfärs. Detta räckte till följande:

Söndag: Middag till mig och Gustav; spagetti och köttfärssås
Måndag: -
Tisdag: Middag till mig och Gustav; chili con carne gjord på köttfärssåsen
Onsdag: Lunch till mig; chili con carne, middag till mig och Sarah; köttfärspiroger gjorda på köttfärssås
Torsdag: Lunch till mig och Karolin; köttfärspiroger, middag till mig; köttfärspiroger.

PHU. Gissa vad jag ska käka ikväll...? Hemmagjorda hamburgare.
Källa

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men herregud människa! Frys in era storkok!

2011-09-02 @ 12:06:49
Postat av: Elin

Jamen det var ju tanken. Fast det bidde annorlunda. Gott var det iallafall, alla måltider :)

2011-09-04 @ 21:16:26
URL: http://tankdetdu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0