VATTEN

Att vatten är mitt element har väl inte undgått någon. Visst är vatten bra att ha att simma i, men att dricka det slår det mesta. Efter min förlossning (snitt) med Sixten så uppskattar jag vattnet så otroligt mycket, eftersom jag då inte fick dricka på flera timmar. Att jag inte fick äta var inga problem, att jag skulle snittas tog jag med ro, men när jag insåg att jag inte skulle få dricka på obestämd tid blev jag lätt panikslagen. I ett desperat försök öppnade jag fönstret och försökte andas in iskall luft för att släcka törsten.

Men fy faen vad gott den där första klunken vatten smakade! Jag låg på "uppvaket" (intensiven) efter snittet. Hade sovit lite, blivit tvättad och försökt hämta mig mentalt efter vad jag nyss varit med om när jag försiktigt bad en sköterska om vatten. Kände mig som Rudolf i Sunes sommar när hans överläpp liksom har sugits upp i tandköttet av uttorkning. Drack några milliliter ur ett sugrör och njöt. Gott nytt år tänkte jag, det här slår champagne när som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0